İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

26.02.2012

All -Star İzlenir Mi?




NBA'de daha sezonun başladığını tam anlayamadan All-Star hafta sonu geldi çattı. Ciddi bir basketbolsever olarak yıllardır NBA'i ve dolayısıyla All-Star'ı takip ederim. Ama artık NBA bu organizasyonda ciddi anlamda revizyon yapana kadar(Shaq-Barkley takımları bir revizyon değil, komikliktir) izlemeyi düşünmüyorum.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki sporun içine şovun girmesini sevmiyorum, bu öznel bir tercih, kimseyi bundan dolayı eleştirmemem gerekir. Ancak bu konuda biraz ukalayım, All-Star tarzı organizasyonların daha çok basketboldan anlamayanların ilgisini çektiğini, hatta bu organizasyon basketbolu sevmeyen insanlara bu sporu sevdirmek için icat edildiğini düşünüyorum

Ben bir basketbolsever olarak 120-122 biten bol smaçlı bir maçtansa 72-68 biten bol savunmalı mücadeleyi tercih ederim. All-Star'ın en önemli organizasyonu olan pazar gecesi maçında dünya üzerindeki belki en iyi 24 oyuncu sahaya çıkıyor ve insanları eğlendirmek için türlü şaklabanlıklar yapıyor. Oysa Dünya'nın en iyi 24 oyuncusunun dişe diş, kıran kırana bir maç oynadığını düşünsenize. Basketbol tarihine geçecek unutulmaz maçlar izleriz ama dediğim gibi organizasyonun amacı basketbolu sevenleri eğlendirmek değil, basketboldan anlamayanlara sporu sevdirmek.

Çaylaklar maçı daha feci geçiyor. Bu All-Star'ın saçma bir geleneği ama beni All-Star'dan asıl soğutan smaç yarışması ve oradaki haksızlıklardır. Geçtiğimiz yılı hatırlayalım, Blake Griffin daha yarışmaya katıldığında bu yarışmayı kazanacağı havası oluşturuldu. Blake Griffin sezon içinde çok güzel smaçlar yapıyor olabilir ama bu onun smaç yarışmasını kazanması gerektiği anlamına gelmiyor. Bu oluşturulan "Griffin smaç şampiyonu havası"  tabii ki medya, seyirci, kamuoyu vs. aracılığı ile juriyi, halk oyunu etkiledi. Griffin güzel smaç yapmadan yaptığı şovlarla yarışmayı kazandı. Çok kaliteli smaçları olan JaVale McGee'nin çok net bir şekilde hakkı yendi. Bundan bir iki sene önce de DeMar DeRozan'ın hakkı yenmişti. Griffin'in smaç yapmadan önce araba reklamı yapmasının, oraya dua eden insanları getirmesinin şov değeri tartışılır ama smaç değeri sıfır. Tabii Griffin de haksız değil, bu gibi şovların ekmeğini daha önce Dwight Howard ve Nate Robinson bolca yedi, hatta Dwight Howard smaç yapmadan topu potaya fırlatarak smaç şampiyonu oldu. Ayrıca bu işin içinde sponsorlar da var, onlar da şov istiyor. Geçtiğimiz yıl KİA'nın reklamı iyi yapıldı. Ben zaten oyunculara kızmıyorum, organizasyonun mantığına karşıyım. Oyuncular görevleri gereği çıkıp 3 gün boyunca türlü şaklabanlıklar yapıyor, insanlar bunları izleyip eğleniyor ama artık ben dayanamıyorum, sinirlerimi bozmak istemiyorum. 3 sayı yarışmasının tekrarını izlemek benim için yeterli. Tek ciddi rekabet orada yaşanıyor çünkü.

Not: Yukarıdaki linke geçtiğimiz yılki smaç yarışması var, söylediklerimi belgelemek istedim.

Hiç yorum yok: