İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

5.03.2014

Bansko

Memlekete bir türlü kış gelmeyip, kar yağmayınca, daha önceki yıllarda Uludağ'a otobüs kaldıran turlar rotalarını Bulgaristan'a çevirdiler. Ardı ardına gelen Bansko e-maillerinden "3 gece 175 avro" yazanına atlayıp soluğu Bulgaristan'da aldık. Tabi geçen yıl mayısta avro 2,35 iken aradan bir yıl geçmeden %28 artış ile artık çat diye 3 ile çarpınca, o masumane 175 bir anda 500 oluveriyor.

Akşam 11'de Bakırköy'den kalkan otobüs sabah 8.30'da Bansko'da oldu. Yani gümrük vs ile toplam 9.30 saat tutuyor yol. Uludağ, Kartalkaya gibi bizdeki kayak merkezlerinin aksine Bansko'da oteller pistler ile iç içe değil. Bansko yaklaşık 8.500 nüfuslu ve 900m rakımda bir kasaba. Bu kasabada kalıp teleferik ile 1600m'deki pistlere varıyoruz. Oradan da telesiyeje binip 2600m zirveye çıkıyoruz.

Rivayet odur ki 2600'den 900'e yolu uzata uzata inersek 17 km oluyormuş. O kadar var mıdır, yok mudur bilmem ama 35 dakika kesintisiz kaydım. Uludağ'da 15 dakikada çıkılıp 5 dakikada inilen pistlerden sonra burası cennet gibi geldi. Bizim gittiğimiz dönemde kar yağışı yoktu ancak her yere kar marinası koymuşlar. Böylece yapay kar da olsa kar sıkıntısı yaşanmıyor.

Kasabanın kendisine gelecek olursak teleferiği önündeki bir kaç pub/bar ve o yolu dik kesen bir cadde dışında fazla da birşey yok. Cuma gecesi, sözde oranın en hareketli gece kulübüne gittik ama bomboştu. Euphoria diye bir Brit pub var. Her gece canlı müzik, Guinness ve maç seyredecek dev ekranlar var. Her daim gidilesi bir mekan. Diğer tatil konularında da olduğu gibi zengin İngilizler kayak tatili için soluğu Alpler'de alırken, ucuzcular buraya geliyor. Gerçekten de İngiltere'den Bansko'ya epey bir tur var.

Bunun dışında muhtemelen meyhaneden türemiş, "meyana"lar Bulgar tavernası oluyorlar. Böyle otantik bir ortamda et söyleyeyim yanına mastika içeyim derseniz en azından bir gece gidebilirsiniz. Şehir merkezinde alkol ile birlikte bir akşam yemeği 25 - 35 leva arasına çıkıyor.

Sözün özü, harcanan para Uludağ'ın çok daha altında kalıyor ve pistler çok çok daha güzel. Eğer şöyle 3 gece ve üzeri bir kayak tatili planlıyorsanız, burası gayet tatmin edici bir merkez.