İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

9.08.2013

Arda Turan Dönmeli Mi?




Arda bir kaç senedir tartışmasız bir şekilde Türkiye'nin en iyi futbolcusu. Kendisinin iddiasına göre de çok iyi bir Galatasaraylı. Her ne kadar dilimizde "Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz" gibi güzel bir deyiş olsa da ben Arda'nın samimiyetine  inanıyor ve en az benim kadar iyi bir Galatasaraylı olduğunu da varsayıyorum. 2 yıl önce kulübünün ona en çok ihtiyacı olduğu dönemde Avrupa'ya gitme isteğini "Her insan önce kendini düşünür" bakış açısıyla açıklamak istiyorum.

Tüm bunlara rağmen Arda'nın Galatasaray'a medyada konuşulan mevcut şartlarla dönmesine karşıyım. Öncelikle 12 milyon avroya sattığın bir oyuncuyu 14 milyon avroya almak hoş değil. Artı bir de Riera'yı veriyorsun. Hakan Balta'ya illa futbolcu diyeceksek Hakan olsa olsa orta sınıf bir takımın stoperi olur. (bu arada Hakan'ın oyununu hiç sevmesem de kendisini çok severim) Bu demektir ki Riera giderse 4-5 milyon avro civarı harcanarak bir sol bek transferi daha yapılacak. Bu da Arda'nın maliyetini 20 milyon avroya kadar çıkartıyor.

Ben bu maliyetlerde bu transfere karşıyım. Galatasaray'ın mevcut 4-1-2-1 sistemi içinde Arda'nın çok da gereği yok. Arda'yı oynatmak demek Sneijder-Drogba-Burak üçlüsünün birinden vazgeçmek demek. Galatasaray'ın bu sezon kadrosuna katması gereken yegane adam Hamit, Melo, Selçuk ve hatta Sneijder'i yedekleyebilecek Alper Potuk'tu ama Fenerbahçe'ye kaptırıldı. Arda transferi Galatasaray'ın kadrosunu kağıt üstünde çok güçlendirir, hatta muhtemelen şu kadroya Arda da eklense bu Galatasaray takımının gelmiş geçmiş en güçlü Türk takımı olduğu savunulabilir, ancak sistem içinde takıma verebileceklerinin maliyetini karşılamayacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok: