İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

12.12.2013

18 Saatte Gelen Zafer - ŞL'den Diğer Kısa Notlar - Kura Yorumu



Tam bilmiyorum ama muhtemelen Şampiyonlar Ligi tarihinin ilk gündüz maçı dün oynandı Türk Telekom Arena'da. Yine bildiğim kadarıyla Türk Telekom Arena'da oynanan ilk gündüz maçıydı ayrıca bu maç. Hikayeyi herkes biliyor. Benim burada değinmek istediğim farklı bir nokta var. 1998 ve 2003 yıllarında yani bundan 15 ve 10 yıl önce türlü bahanelerle İstanbul'a gelmek istemeyen, maç erteleten Juventus bir bakıma cezasını çekti. Ben buna ilahi adalet diyorum. Maç ilk başladığında Juventus'un istediği gibi gidiyordu ve tur ümidim epey azdı. Sonra birden kar başladı. Maç tatil edildi. Juventuslu oyuncular gece otel bulamadılar, yorgun bir gecenin ardından öğlen vakti balçık sahada maça çıktılar. Bence sahanın bu şekli Galatasaray'ın işine geldi çünkü futbol oynanmaya müsait bir saha olsa daha iyi bir takım olan Juventus ağır basabilirdi. Amacım Galatasaray'ın başarısını küçümsemek ya da şansa bağlamak değil tabii ki. Sadece sahada müthiş mücadele eden futbolculara öğlen vakti işinden, okulundan ayrılarak gelen taraftarın desteğinin yanında "ilahi" bir desteğin daha olduğuna inanıyorum. Keyifliyim, madem havalar da soğuk ve karlı, ben de soğuk bir espri ile bitireyim: Karlı zeminden kârlı çıkan Galatasaray oldu.

Şampiyonlar Ligi'nde bu tarihe geçen maç dışında bu hafta gözüme çarpan çok ilginç bir kaç şey daha oldu, kısa kısa vereyim:
- Hakem Wolfgang Stark, Olympiakos-Anderlecht maçında Anderlecht aleyhine 3 penaltı ve 3 kırmızı kart verdi. Bana göre kararlar doğruydu.
http://www.ntvspor.net/video-galeri/olympiakos-anderlecht-3-1
- Basel-Schalke maçında yan topta ofsayt taktiği yaparken gol yedi ama gol gerçekten ofsayttı.
http://www.ntvspor.net/video-galeri/schalke-04-basel-2-0
- Austria Wien'den 4 yiyen Zenith  6 puanla gruptan çıktı.
- F Grubu, nam-ı diğer "ölüm grubu" heyecanıyla beklentileri karşıladı. Marsilya sıfır çekti, Dortmund-Arsenal-Napoli 12'şer puan aldılar, üçlü averaj sonucu Dortmund ve Arsenal Top 16'ya kaldı. Napoli 12 puan alarak Şampiyonlar Ligi'nde gruptan çıkamayan ilk takım oldu.

Son olarak biraz da kuradan bahsedeyim. Kuralar 16 Aralık Pazartesi çekilecek. Niye pazartesi bilmiyorum ama bu da bir ilk. İkinci torbada yer alan Zenith ve Milan şu anki durumlarıyla bence kura çekiminin en zayıf takımları. Yine aynı torbadan Galatasaray-Schalke-Leverkusen-Olympiakos birbirine yakın seviyede 4 orta düzey takım. Manchester City ve Arsenal ikinci torbanın birinci torba seviyesindeki takımları. Birinci torbanın ise tamamı çok güçlü : Man United, Real Madrid, PSG, Bayern, Chelsea, Dortmund, Atletico Madrid, Barcelona. Burdan Real Madrid gelemiyor, Galatasaray'la aynı grupta yer aldığı için. Hiçbir takım için "Çek bir X" diyemiyoruz. Geçen yıl Schalke ve Malaga için bunu söyleyebiliyorduk.  Yani Galatasaray'ın işi zor. Ancak bu sezon iyi gitmeyen Manchester United'ın yanı sıra Chelsea-PSG ve Atletico Madrid'in bir seviye daha Galatasaray'a yakın olduğunu düşünüyorum. Tabi tüm bu değerlendirmeler bugün için, maçlar Şubat-Mart'ta oynanacak.

Hiç yorum yok: