İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

18.07.2006

Hayal Kırıklıkları - 2

Bakalım Neler Yapmışız?

Kupa başlamadan önce Nostradamus' a özenip haydi biraz kehanet yapayım demiştim. Ama ben büyük üstadın aksine dörtlüklerle değil kendi makalemle anlatmaya çalışmıştım. Bakalım kaç karavana yapmışız?

A Grubu Hayal Kırıklıkları

''Bu grup başlı başına bir hayal kırıklığı zaten. 4 takımın da futbolları birbirinden kötü. Bana göre bu grubun en büyük hayal kırıklığı Almanya olacak. Şu kolay gruptan bile çok zorlanarak çıkacaklar bana göre. Hatta "Aynı puanlı bir takımın üstünden 2. olarak çıkacaklar'' demişim.

Bu grupta futbolların birbirinde kötü olduğunu Ekvador dışında kimse bozamadı. Herkes diyebilir: Almanya 9 puanla çıktı, nasıl kötü futbol oynadı ? Ama ben Almanya' nın oyunundan tatmin olmadım. Köy takımlarıyla dolu grupta Kosta Rika' dan 2 gol yedi, Polonya' yı zar zor yendi, Ekvador' un yedek takımına da 60. dakikaya kadar maçı koparamadı. Almanya 9 puanla gruptan çıkarak ikinci kehanetimi karavana pozisyonuna getirdi.

B Grubu Hayal Kırıklıkları

''A grubuna nazaran çok zevkli bir grup olacağa benzer. İngiltere benim kupadaki şampiyonluk favorim. Ama İngiltere' den de bir hayal kırıklığı çıkacak. Bu isim Michael Owen olacak. geçirdiği sakatlıklardan dolayı iyi performans sergileyeceğine inanmıyorum. Owen' ın dışında Paraguay' ın bel bağladığı Roque Santa Cruz' da Güney Amerika takımın hayal kırıklığına uğratacak. ''

Bu grup kehanetlerimde sadece İngiltere' nin şampiyonluğunda karavana yapmışım. C. Ronaldo olmasaydı belki o da olabilirdi. Owen'ın oynadığı bütün maçlarda 5 puandan yukarıda bir puan aldığını zannetmiyorum. Santa Cruz zaten takımının gruptan çıkamamasında rol oynayan en önemli oyuncu.

C Grubu Hayal Kırıklıkları

'Geldik ölüm grubuna. Turnuva boyunca en çok reytingin bu grupta toplanacağını düşünüyorum. Herkesin en büyük sürpriz olacak diye yorum yaptığı Fildişi Sahilleri bu grubun en büyük hayal kırıklığı olacak. Fildişi' nde daha büyük hayal kırıklığı olarakta Didier Drogba sahne alacak. Chelsea o olduğu sürece her sene bir Shevchenko daha almak zorunda kalacak. Bence sadece Afrika Uluslar Kupası' nda oynamalı. Şampiyonlar Ligi gibi büyük organizasyonlarda çok silik kalıyor. ''

Bu grupta da Fil Dişi futboluyla olmasada maç skorları göz önünde tutulursa grubun en büyük hayal kırıklığı oldu çünkü herkes onlardan 2002' nin Senegal' i olmalarını bekliyordu ama onlar gruptan bile çıkamadı. Drogba' nın performansı ise herkesin yorumuna göre değişebilir bence kötüydü ama siz iyi derseniz size bir itirazım olmaz.

D Grubu Hayal Kırıklıkları

'' Portekiz, İran, Meksika ve Angola' nın bulunduğu grupta Portekiz elini kolunu sallayarak ikinci tura çıkar. İkincilik yarışında bence İran galip gelecek. Yükselen trendleriyle göz dolduruyorlar. Meksikalılar da taraftarları için büyük hayal kırıklığı olacak ve grup maçları sonunda Mexico City' ye gidip fiesta yapmak zorunda kalacaklar. Angola maçlarında ise gole doyacağımız kesin. ''

Bu gurpta çok sayıda karavanam olmuş. Portekiz' in gruptan çıkacağı yorumum dışında hepsinde yanlış yorumlar yapmışım en çok burada çuvallamışım. Angola' yı bu grupta çok beğendim sınırlı yeteneklerine rağmen kalplerinden oynuyorlar. Bu kupada bir onur ödülü verilecekse bunun sahibi Angola olmalı.

E Grubu Hayal Kırıklıkları

''İtalya, Çek Cumhuriyeti, Amerika ve Gana' nın yer alacağı grupta İtalya maçlarında çok sıkılacak Çek Cumhuriyeti maçlarında hücum futbolunu çok sevdiğinizi hatırlayacaksınız. İki dev bu gruptan elini sallayarak çıkar Gana' da kısıtlı kadrosuna rağmen iyi mücadele edecek gibi görünüyor. Grubun tek hayal kırıklığı Yankiler olacak.''

Yankiler benim hayal kırıklığım oldular. İki büyüğü en çok onların zorlamasını beklerken Gana zorladı ve gruptan çıktı. Fenerbahçe' li olmam dolayısıyla Appiah sevgimden dolayı benim en sevdiğim takım Gana' ydı ama ne yazık ki Brezilya karşılarına çıktı. Çek Cumhuriyeti maçlarda hücum futboluna doyduk ama Çekler bu futbol tarzı nedeniyle ikinci turu göremediler. İtalya maçlarında ben çok sıkıldım. Bu grupta tam isabet tutturmuşum. Diğer gruptaki fiyaskodan sonra tam isabet ile formumu yükselttim.

F Grubu Hayal Kırıklıkları

''Brezilya hiçbir Dünya Kupası' na bu kadar favori olarak katılmamıştı. Ama bunu hak ediyorlar. Orta sahayı sadece Emerson' un tutacağı ve diğer orta sahaların sadece hücum yapacaklarını düşünürsek oyunun iki tarafı da gol pozisyonlarına sahne olacak. İkincilik mücadelesinde Avustralya, Japonya ve Hırvatistan' dan Japonya' nın galip çıkacağını düşünüyorum. Zico' nun antrenörlüğünde çok iyi kontra yapıyorlar. Almanya maçlarını seyrettim ve bana ışık verdiler. Hayal kırıklığı ise Hırvatistan olacak.''

Brezilya maçları pek tatmin etmese de pozisyon zenginliği verdı. Japonya konusunda yaptığım yorum Avutralta maçında 10 dakikada 3 gol yemeselerdi gerçekleşebilirdi. Hırvatistan konusunda başarı sağladım sadece 2 puan topladılar.

G Grubu Hayal Kırıklıkları

''Fransa, İsviçre, Güney Kore ve Togo' nun mücadele edeceği bu grupta oyunundan nefret ettiğim İsviçre,Fransa ile gruptan çıkacakmış gibi görünüyor. Güney Kore zorlayacak gibi görünse de hayal kırıklığı olacaklar. Bunun tek sebebi de Hollanda futbol dünyasının futboldan anlamayan tek adamı Dick Advocaat' ın antrenörleri olması.

Güney Kore ilk maçta Togo' nun oyuncularının tecrübesizliği ikinci maçta da Fransa' nın formunu yakalayamaması nedeniyle göreceli olarak 4 puan topladı İsviçre maçında ise gerçek Kore' yi gördük. Advocat konusunda yaptığım yoruma katılanlarda olabilir olmayadabilir. Bu grupta Kore dışında isabetli yorumlar yapmışım.

H Grubu Hayal Kırıklıkları

''İspanya, Ukrayna, Tunus ve Suudi Arabistan' ın olduğu grupta heyecanı çok arayacağız. Ukrayna savunmasıyla İspanya ise kanat oyuncularıyla sonuca gidecek. Suudi Arabistan bir önceki turnuvadaki gibi bize çok gol seyrettirecek ama yine kendi kalelerinde. En büyük hayal kırıklığı ise Raul Blanco Gonzalez olacak.''

Bu grupta Ukrayna dışında hepsinde karavana yapmışım. İspanya 4-3-3 sistemini benimsediği için kanatlara çok az başvurdu. Raul konusunda da benim beklediğimden daha iyi bir performans gösterdi. Araplar da geçen Dünya Kupası' nın aksine çok geliştiklerini gösterdiler.

Yaptığım öz eleştirilerden sonra başarılı olup olmamam konusunda yorum yapmak istemiyorum. Buna sizin yazacağınız yorumlarınızla karar vermenizi istiyorum.

Herkese iyi tatiller.

Hiç yorum yok: