İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

9.08.2012

Olimpik Ruh


Soru: Navarro'nun toplarına niye vurdun?
Batum: Kendini yere atması için iyi bir sebebi olsun diye.
Soru: Peki sence bu Olimpik Ruh'a yakışıyor mu?
Batum: İspanya'nın bilerek Brezilya'ya yenilmesi yakışıyor mu?

Esasında 2 gün önceki posta Brezilya - İspanya maçını yazacaktım ama atladım. Badminton'da 8 sporcu diskalifiye edildikten sonra Brezilya - İspanya maçının nasıl geçeceğini merak ediyordum. Maçı izlemedim o yüzden yorum yapmak çok doğru değil ama İspanya'nın son çeyreği 31-16 kaybederek yenilmesi de kolay açıklanacak bir durum değil.

Yukarıdaki fotoğrafı ya da videosunu bugün birçok yerde görebilirsiniz ancak dezenformasyon olmaması amacıyla hemen bir pozisyon önce Rudy Fernandez'in sanki gırtlaklanmışçasına nasıl yerlerde süründüğünü de öncesinde izlemek lazım. Umarım videolar kalkmaz. Can Özenç'e de İspanya nefretini kusması için yeteri kadar sebep vermiş olduk.

Bir gün önce Liu Xiang'dan bahsetmiştik. Dün ise Melis Aydın 800m seçmelerinde yarışı gayet iyi götürürken Aşil tendonundan sakatlandı ama yarışmayı bırakmadı ve seke seke, göz yaşları içinde tamamladı. Keşke kafiledeki her sporcu şu görüntüyü izlese de mesela 0 çeken sporcu kalkıp "denedim, olmadı" gibi basit açıklamalar ile işin içinden çıkmasa.

"Üzerimizde çok baskı var" kaçamak cevabına en güzel yanıt Nevin Yanıt'tan geldi. Türkiye Rekoru ile tamamladığı yarışın ardından; "Ben Avrupa Şampiyonu olarak geldim, bir baskı olsa benim üzerimde olurdu" diyerek kafiledekilere bir yanıt vermiş oldu. Eğer okumayan varsa Nevin hakkında şu güzel yazıya bir bakmanızı tavsiye ederim.


1 yorum:

Can Ö. dedi ki...

"Can Özenç'e de İspanya nefretini kusması için yeteri kadar sebep vermiş olduk."

İspanya'ya ve vatandaşlarına kesinlikle bir kinim yok. Pek çok İspanyol arkadaşım var ve çoğu sempatik ve iyi insanlar.

Takım sporlarında mücadele eden İspanyol takımlarına gelecek olursak... Çoğu gerçekten oldukça tutkulu ve estetik bir oyun oynuyor. Yerde yatıp hakemi kandırmaya çalışan Rudy, aynı maçta mükemmel bir ters alley-oop gömdü mesela.

Ama hakkaten fair-play'e aykırı, hakemi aldatıcı davranışlarda, anlaşmalı maçlarda vs. üstlerine yok ve bu yüzden büyük turnuvalarda genellikle İspanya'yı tutamıyorum. İnsanın Busquets, Navarro gibi oyuncuları izledikçe emeğe saygısı, sempatisi daha da artıyor. Ya da en azından bende böyle oluyor.