İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

1.12.2010

Yeni Başlayanlar İçin Muhasebe #1: Zarardan Kar


Fıkra malumunuz:
Bir şirketin muhasebe departmanına 3 kişi iş için başvurmuş, üçüne de aynı soruyu sormuşlar; "iki kere iki kaç eder". Verilen cevaplara göre ilk ikisini eleyip üçüncüsünü işe almışlar. Mülakat çıkışı başvuranlara verdikleri cevap sorulduğunda, elenen iki kişi "dört" cevabını verdiklerini söylemişler. İşe alınanın verdiği cevap ise bomba; "kaç etmesini istiyorsunuz efendim".

Yukarıdaki resim, Galatasaray'ın resmi internet sitesinin Elano Blumer'in Santos'a transferine dair haberi. Elbette haklılar; şirketin cari ve gelecek yıllara ait gider kalemlerinde toplam 9 milyon küsür euro azalma var. Fakat haberin sunumu o kadar latif ki, ben şimdi Galatasaray taraftarı olsam, bu rakamın üstüne Santos'tan alınan 2,9 milyon euro bonservisi de ekler; 7 milyon euroya alınan Elano'nun yuvarlak hesap 12 milyon euroya elden çıkarılarak bu işten çok güzel para indirildiğini pekala yutardım.

2 yorum:

kalabay dedi ki...

insanları salak yerine koymak dediğin de böyle bir şey herhalde.

Mehmet Reşit dedi ki...

Şimdi baktım da; bu, son 15 günde üçüncü "Galatasaray yönetimi" konulu yazım olmuş. Yazılardan herhangi biri de herhangi bir övgü içermiyor. Geçen sene aynı tarifeyi Beşiktaş'a uyguluyordum.