İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

23.06.2006

Şampiyonluk Yolunda Büyükler

Biz erkeklerin ve karşı cinsimizin bazı bölümünün bayramı olan ve bir ay süren Dünya Kupası bayramımız tüm hızıyla devam ediyor. Bir ay boyunca futbola doyacağız ve büyük ihtimalle birkaç hafta futbol izlemek istemeyeceğiz. Bu Dünya Kupası uzaktan atılan gollere duyduğumuz hasreti fazlasıyla dindirdi. Gruplarda kimin çıkacağı hemen hemen belirlendi diyebiliriz. Şampiyonlukta da kimin iddialı kimin fos çıktığı düşüncelerimiz iyice yerleşti. Şimdi gelelim büyük balıkları değerlendirmeye.

Almanya

Gruptaki sıralarıyla olmasa da futbolları beni çok şaşırttı. Benim beklediğimin kat kat üstünde performans sergiliyorlar. Ama bu performansı dikkate almamakta kararlıyım. Çünkü grupta Ekvador dışında zor bir takımla oynamadılar Ekvador’ un hocası da zaten takımının yarısını dinlerdirdi. Zor bir takım karşısında ne yapacakları hala meçhul. İkinci turda gelecek İsveç maçında çok zorlanacaklarını düşünüyorum. Ama ev sahibi avantajını iyi kullanıp biraz da hakemlerin iteklemesiyle çeyrek final yapabilirler. Ondan sonrası gelecek rakibin insafına kalmış.

İngiltere

Kupanın başında yazdığım hayal kırıklıkları yazısında Owen’ ın hayal kırıklığı olacağını yazmıştım. 3 maçta da 90 dakika oynamaması ve 0 golle kupayı tamamlaması bu düşüncemi haklı çıkardı. İlk 2 maçta İngiltere iyi işler göstermedi ama ben bunu bekliyordum. Çünkü oynadıkları ilk iki takımın doktrini tam anlamıyla savunmaydı. Ama İsveç gibi hücumu da düşünen takımlar karşısında daha efektif olduklarını gösterdiler. Brezilya ile herhangi bir turda karşılaşmazlarsa iyi işler yapabilirler.

Hollanda

Bu kupada onlardan çok şey bekliyordum. Ama şu ana kadar beni tatmin edemediler. Sadece Robben’ in ayağına bakıyorlar. İkinci turda Portekiz ile eşleşirlerse Van Basten’ in takımı güzel ülkelerine first class uçak biletleriyle geri döner.

Arjantin

Gençleştirilmiş kadrolarıyla bana çok zevk verdiler. Gençlik ateşiyle oynuyorlar ve bu da göze çok hoş geliyor. Yıldız adayları Tevez ve Messi kendilerini çok güzel şekilde lanse ediyorlar. Messi böyle devam ederse kontratı Ronaldinho’ nun seviyesine gelebilir. Bu takımın finale kadar yolu var.

Portekiz

İlk iki maçta bir yarıyı sıkıntılı bir yarıyı rahat oynadılar. Ama güzel formalarıyla güzel ayakkabılarıyla ve tribündeki güzel taraftarlarıyla onların finale kadar gelmelerini istiyorum. Gün geçtikçe form tutuyorlar. Ama Hollanda ile eşleşirlerse Hollanda için söylediklerimi bu İberia yarım adası takımı için de geçerli.

İtalya

Gök mavililer ilk maçta beni çok umutlandırdı ama ikinci maçta takım oyunu bırakıp kendilerine çalıştılar. De Rossi gibi disiplinsiz futbolcuları hemen takımlarından uzaklaştırmalılar 9 kişilik ABD’ ye bile bu kadar zorlanıyorlarsa üst turlarda 10 kişi kaldıkları anda ülkelerine geri dönerler.

Brezilya

Maçlarda dakikalar geçtikçe formlarını ikiye katlıyorlar ama hala eksikleri var. En büyük eksikleri normal bir ön libero bir de devşirme ön libero oynatlamaları nedeniyle top çalamamaları. Ben diğer yorumcular gibi çok hücumcu oynadıkları için zorlanıyorlar demeyeceğim. Onların ilacı sadece Ze Roberto yerine natural bir ön libero koymak. Böylece daha çok top kazanacaklar ve büyülü ayaklar daha çok şov yapacak. Hala şampiyonluğun en büyük adayı onlar.

Fransa

Büyükler arasında en çok hayal kırıklığı olan bu takım. Hala üst tura çıkamama ihtimalleri var. Henry’ i hiç oynatamıyorlar. Henry biraz kullanırlarsa rahatlayacaklardır. Ribery konusunda ise tecrübe kazanması gereken bir oyuncuyu direk oynatmaları yanlış yedek gelirse çok yararlı olur.

İspanya

Genç kadroları ve yaşadıkları coğrafya nedeniyle ateşli bir futbol oynuyorlar hırlandıkları zaman gözleri hiçbir şeyi görmüyor. Hırsları nerede biterse orada eleneceklerdir. Hırsları ne zaman biter derseniz ne zaman yaşlı oyuncular ilk on bire girerse o zaman.

Herkese bol gollü Dünya Kupası dilerim…

Hiç yorum yok: