İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

23.08.2007

Futbol Tarihinden Eğlenceli Notlar 4

Gemide filminin en efsanevi sözüyle devam

Nerede kalmıştık…

Yanılmıyorsam en son Don Fabio ve evlatlarından bahsetmiştim.Demek ki en son Çizmedeydik.Çizmeden devam edelim.

Bobo Vieri… O kadar çok takım değiştirdi ki futbol dünyasının Veron ve Crespo ile birlikte sayılı göçebelerinden oldu.Bu arada bu üç garibanından zamanında Lazio oyuncusu olması tesadüf değil Sergio Cragnotti isimli alıp satma meraklısı bir dallamanın kurbanı olmalarının sonucudur herneyse geçelim biz Bobo’ya

Efendim her yerde söylenegelir Vieri futbolu sevmez diye doğrudur futbolu sevmez bu yarma gül favori sporu krikettir, karnını doyurmak için inşaata çalışan amele ile hiçbir farkı yoktur yeşil sahadaki Bobo’nun.

Asıl anlatacağım meseleye gelirsek Euro 2004 zamanında Vieri ile Buffon’un birbirine tekme tokat girdiği İtalyan basınında yazılır çizilir.Vieri bu haberlere çok sinirlenir basın mensuplarına haber gönderir yarın şu saatte basın toplantısı yapacağım diye tabi neler olacağını bilmeyen gariban basın mensupları da toplanırlar koyun gibi.Vieri karşılarına geçer ve uzun süre unutulmayacak şu nutuğu çekmekte hiçbir beis görmez.

Sizinle son kez konuşuyorum. Buffon ile kavga ettiğimi yazıyorsunuz. Size tek birşey söyleyeceğim; siz teknik anlamda konuşabilir, iyi oynadı, kötü oynadı, kondisyonu iyi idi; kötü idi diyebilirsiniz. Gol kaçırabilirim; bu benim için problem değil. Sizin hiçbir düşünceniz beni bağlamıyor çünkü ben sizin için yaşamıyorum. Ne zaman iyi ne zaman kötü oynadığımı biliyorum. Fakat iş karakteri, insanlığımı eleştirmek ise, şunu bilin ki sizin hepinizin toplamından daha fazla adamım ben. Ben saygın bir adamım ve siz, sizden ne kadar daha saygın bir adam olduğumuz konusunda bir fikriniz bile yok. Futbol konuşulacaksa, fikirlerinizi söylemeye devam edin. Buna saygı duyarım. 20 gündür burada beraberiz, işinize saygı gösteriyoruz fakat hiçbirinize adamlığım hakkında laf söyletmem. Bu kadar yeter size..."

Bu basın açıklaması sonrası İtalyan basını uzun bir süre bir şey diyemez ancak intikamları Vieri Milan’dan kovulurken olur.Bobo’nun ardından bir tef çalmadıkları kalır.

Trapattoni’nin de buna benzer bir açıklamayı Almanya’da yaptığını görürürüz.Orada Trapattoni o kadar sinirlenir ki diyeceği sözü kullanacağı fiili bile karıştırır yıllarca dalga konusu olmaktan da kurtulamaz.Yıllar sonra Stuttgart’a gittiğinde Kadir Tapucu misali gidişim sessiz olmuştu dönüşüm muhteşem olacak demiştir ama dönüşü pekte muhteşem olmamış sezon sonunu görememiştir.

Bugünlük bu kadar değerli okurlar sonraki yazılarda görüşmek üzere…

Hiç yorum yok: