İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

30.05.2010

Bursaspor, Avrupa derken...

https://www.goal.com/en/news/3171/goalcom-season-awards-2009-10/2010/05/26/1941596/goalcom-end-of-season-awards-2009-10

Goal.com, yılın en iyilieri değerlendirmesinde Bursapor'a da yer vermiş. Twente'den daha iyi. Bu ikisinin üzerine Radikal gazetesinde Joost Lagendijk bir yazı yazmıştı, aha aşağıda link'i. Sonra da benim cevabım, mail attım ama cevaplanmadı:)

http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=RadikalYazarYazisi&Date=19.05.2010&ArticleID=997552


Sayın Lagendjik,

Sormak istediğim soru şu; tanık olduğumuz bu şaşırtıcı olaya yaklaşımınız nasıl bir ufku kapatıyor, hangi soruları imkansız kılıyor? İddianıza göre böyle bir performance tekerrür edemeyeceğinden, sönümlenmeye mahkum. Varolan eşitsizlik şartları altında bu performansın tekrarlanmasının zor olduğuna katılıyorum. Hem bölgesel-stratejik nedenler hem de bu bölgesel-stratejik nedenlerin desteklediği ekonomik süreçler, bu olayı bir "mucize" olarak tanımlıyor olmamızı açıklıyor zaten. Ancak baştan itibaren sormamız gereken sorular bunlar değil mi? Sorulması gerekenler bu eşitsizliklere değinmemeli mi? Bu eşitsizlilkleri dengeleyecek çözümler, tartışmak yerine neden bu olayı trajik bir hikaye olarak sunalım ki? Hele ki henüz hikayenin sonuna şahit olmamışken. Örneğin Fransız futbolu'nu ve futbol etrafında yaratılan zenginliğin katılımcı kulüplere eşitlik ilkeleri çerçevesinde dağıtıldığı bir sistemi düşünebiliriz. Trajik bir hikaye anlatmak yerine, bu ve benzeri imkanları konuşamaz mıyız? Sıkı bir futbol seyircisi olarak, beni esas üzen şey Türkiye'de oynanan futbolun seviyesi. Bunun sebepleri futbol alanı içerisindeki eşitsizliklerde aranmalı. Aynı argümanı Hollanda Eredivise'ye de uygulayabiliriz sanırım. Beş yıl önce uygulamaya geçen, ve yaratılan değeri üç büyük takım dışındaki takımlara daha yüksek oranda dağıtan sistem, bugünkü başarının ve son yıllarda yükselen futbol kalitesinin en önemli sebeplerinden biridir. Neden bu yaklaşımı daha da ileri götürmeyelim? Bu makalenin bu gazetede yayınlanması beni hayalkırıklığına uğrattı. Eşitsizlikleri üreten koşulların eleştirisini yapmak yerine, bu başarıyı imkansız olarak tanımlamakta ısrar ediyor ve olayı kaçınılamaz bir sona doğru giden trajik bir anlatının içine yerleştiriyorsunuz. Bir Bursaspor destekçisi olarak ama daha da önce bir futbolsever olarak, bu yaklaşımı kabul edemiyorum ve muhafazakar bir yaklaşım olarak lanetliyorum. Belki de benim önerdiğim yaklaşım (eşitsizlikleri trajik hikayeler olarak sunmak yerine, onları üreten koşulların eleştirisini yapmak) futbol sahasının sınırları içerisinde kalmayıp toplumsal yaşamın tüm alanlarına yayıldığında birçok diğer soruna da cevap bulunabilir.

Teşekkürler,
Can Evren

4 yorum:

İlker dedi ki...

adam gayet boktan bi yazı yazmış. Yorumlarda da zaten herkes yazıyı kötülemiş. Demirkol, Meleke fln yazsa üzerine kafa patlatırım da böyle bi adam için düşünmeye bile değmez. Senin gibi üşengeç bi adamın, üşenmeyip mail yazması gayet ilginç. Sınavların fln mı bitti yoksa?

Oben Kaymakçalan dedi ki...

sanki gs, fb, bjk şampiyonlar liginde her sene çeyrek final oynuyorlar da Bursa bu sene ülke puanımızı düşürecek..

İlker dedi ki...

GS 0-5 Chelsea
Man Utd 6-2 FB
Liverpool 8-0 BJK

Bursa bu skorlardan sonra 5 yese noolur 10 yese noolur.

Can dedi ki...

kendim icin yazdim esas tabi, sadece bu adamin yazisi icin degil genel bir soylem bence bu. bir de tabi yazmak hosuma gidiyor. Lagedijk bir de eski bir solcu, kafasinin biraz daha acik olmasini beklerdim