İletişim

Twitter: @ortakafagolcom E-Mail: ortakafagol.com@gmail.com

15.03.2010

Spor Hukuku Kurultayı'ndan Notlar





Diyarbakır Bursa maçını konuştuk yorumladık. Herkes kafasına göre bir şeyler söyledi. Alışageldiğimiz biçimde tahminlerin çok altında ceza verilip geçiştirildi olay. Bir türlü ceza verme konusunda affedicilikten uzaklaşamıyor Türk Sporu. Bursa'daki maçta Bursaspor'a iyi bir ceza vermediler. Haliyle şimdi Diyarbakır'a da veremiyorlar. Bu iş böyle yarı kurulların yarı taraftarların cezalarıyla ilerliyor. Futbolda şiddet deyince herkesin söyleyecek bir şeyleri oluyor. Ancak Türkiye'de enteresan bir uygulama gelişti.



Ortakafagol mensupları için işi gücü bıraktım geçenlerde Ankara'da gerçekleşen Spor Hukuku Kurultayına katıldım ( Tamam itiraf ediyorum. Sheraton Oteli'nde olmasaydı işi gücü bırakıp gitmezdim. Öğle yemekleri süper napıyım!) Fransa İspanya Çek Cumhuriyeti İsviçre ve Yunanistan'dan Spor Hukuku uzmanları katılmıştı. Federasyonların yapısını ve cezalandırma sistemlerini anlattılar uzun uzun. Notlar almaya çalıştım. Katılımcıların hemen hepsi Federasyona bağlı hukukçular olduğundan fazlasıyla hukuki tartışmalar oldu anlatılanların hepsi de kendi için de mantık barındıran şeyler. Sadece İtalyanlarla aynı şekilde uygulamamız olduğunu gördüm küçük bir farkla şöyle ki; tüm ülkelerde bu tip şiddet olaylarına cezayı federasyonlar veriyor ve kesinlikle tatmin edici cezalar. İtalya'da cezalar hepsinden ağır ama ayrıca bir de mağdur tarafın taraftarı rövanş maçında ceza veriyor. İtalyan katılımcının tarifiyle yazıyorum ( 1- Bozuk yumurta ayran kırmızı boya atma 2-Anneye küfür 3- Her türden darp) İtalya'da bu şekilde ikili bir cezalandırma sisteminin geliştiğini anlamış olduk. Bizdeki de aynı ancak biz de cezalar az esas cezayı taraftar veriyor.



Şans eseri yemekte bizim masaya düşen Erman Toroğlu'na göre ise Diyarbakır'a ceza verilmesi yanlışmış. Erman Hocaya göre Bursaya ceza vermediler bu adamlar da o zaman cezasını biz veririz kardeşim demişler. Hukuk dilinde ihkak-ı hak diye tarif ettiğimiz kendiliğinden cezalandırma meselesini de meşrulaştırmış olduk böylece.



Sonuç olarak benim Spor Hukuku Kurultayı'ndan çıkardığım sonuç Türkiye'de cezayı sadece federasyona bırakamıyoruz bir türlü. Çünkü federasyon ceza vermiyor. Cezalandırma kurumlarından birisi şu an için taraftar. Lütfedip çözüm önerisi de geliştirdiler. Neymiş. Federasyon daha işlevsel olacakmış. Kafam çok karıştı. Yorumu size bırakıyorum.

Hiç yorum yok: